DARMOWA DOSTAWA JUŻ OD 199 zł BEZPIECZNE PŁATNOŚCI PAY U KONTAKT O NAS BLOG
KOSZYK

Kasze

Kasze ekologiczne – czy są zdrowe?

Coraz więcej osób decyduje się przejść na zdrowy tryb życia, w związku z czym świadomie poszukują naturalnych i nieprzetworzonych produktów z obszaru żywności ekologicznej. Są to produkty przede wszystkim bezpieczne i naturalne, pozbawione wszelkich konserwantów oraz substancji chemicznych. 

Kasza ekologiczna to świetny przykład żywności ekologicznej. Stanowi ona główne źródło skrobi, czyli jest wspaniałą alternatywą do ziemniaków czy też chleba, które jadamy na co dzień. To idealna propozycja nie tylko na obiad, ale i również śniadanie czy też kolację – w końcu można ją podawać zarówno z mięsem, jak i owocami czy warzywami. Ze względu na wysokie właściwości sycące często sięgają po nią osoby odchudzające się i dbające o dietę. 

W ofercie sklepu ekochatka.pl znajdziemy wiele propozycji kasz ekologicznych, o różnej formie i kształcie, a także z różnego rodzaju zboża. Należy pamiętać o tym, że bez względu na rodzaj kaszy, każda z nich jest cennym źródłem węglowodanów złożonych, dzięki czemu organizm może przez dłuższy czas korzystać z pozyskanej energii. Bio kasze to również świetna propozycja jako urozmaicenie diety dla osób zmagających się z wysokim ciśnieniem lub cholesterolem, a nawet cukrzycą – dzięki wysokiej zawartości błonnika regulują pracę przewodu pokarmowego, pozytywnie wpływając na codziennie samopoczucie.

 

Kasza ekologiczna – rodzaje i właściwości

W sklepie ekochatka.pl znajduje się wiele rodzajów bio kasz – która jest najzdrowsza i którą warto wybrać? Wszystko zależy od zapotrzebowania oraz indywidualnych preferencji. Do najpopularniejszych należą:

Kasza jaglana – powstaje z prosa, jest bardzo pożywna i przy tym lekkostrawna. Chętnie wybierana przez osoby cierpiące na alergię, ponieważ nie zawiera w sobie glutenu. Pasuje do dań takich jak np. kotlety z kaszy jaglanej lub chleb z kaszy jaglanej. Wygodnym i praktycznym rozwiązaniem jest kasza jaglana ekspandowana, która dzięki swojej specjalnej formie idealnie nadaje się jako wartościowy dodatek do jogurtów, deserów i sałatek.

Kasza bulgur – otrzymywana jest z pszenicy durum. Na tle innych kasz wyróżnia się wysoką zawartością witamin i minerałów, w dodatku ma niski indeks glikemiczny, dlatego chętnie sięgają po nie osoby na diecie oraz kobiety w ciąży. Najczęściej wykorzystywana do przygotowania wege burgerów oraz sałatki z kaszą bulgur.

Kasza gryczana – powstaje z ziarna gryki i występuje w dwóch formach, jako kasza gryczana palona i niepalona. Zawiera dużo białka i błonnika; mogą ją spożywać alergicy, ponieważ jest bez glutenu. Najpopularniejszym daniem są kotlety z kaszy gryczanej. 

Kasza manna  - inaczej nazywana grosikiem, to najczęściej podawane danie dzieciom. Może być gotowana zarówno na mleku, jak i na wodzie. Jest lekkostrawna i słodkawa w smaku.

Kasza kuskus – łatwa i szybka w przygotowaniu, wystarczy zalać ją wrzątkiem na ok. 5 min. Świetnie komponuje się z różnymi potrawami, zarówno na słodko, jak i na słono.

Kasza sorgo – to bezglutenowa kasza; jest lekkostrawna i sycąca. Wyróżnia się wysoką zawartością białka oraz zawiera dużo witamin z grupy B, magnez, potas oraz żelazo. Jest neutralna w smaku, dlatego pasuje do dań na słodko oraz słono. 

Twoje zdrowie w naszych rękach

Darmowa dostawa

darmowa dostawa Za zakupy dokonane za kwotę 199 zł lub wyższą kwotę dostarczymy za darmo!

Producenci

Produkty najwyższej jakości

Certyfikat BIO
Koszyk został zaktualizowany
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij